zuberegg zuberegg
18
BLOG

Znów jak zwykle.....

zuberegg zuberegg Polityka Obserwuj notkę 3

Wzrosła przewaga Platformy Obywatelskiej nad Prawem i Sprawiedliwością. Gdyby wybory parlamentarne odbyły się na początku lipca, PO mogłaby liczyć na 54 proc. poparcia, a PiS na 23 proc. - wynika z najnowszego sondażu TNS OBOP.
Głosi wyniki sondażu gw., tak dla przypomninia ponizej wkliełem wynik z maja jaki prognozował sondaż:

PO49%,PIS18% "GazetaWyborcza"-PBSDGA,25-29 Maja

A taki był prawdziwy wynik wyborczy:

KW Platforma Obywatelska -44,43% KW Prawo i Sprawiedliwość - 27,40%
 

Już kiedys zaobserwowałem podobną tendencję, partia lub czlowiek tzw. "salonu" zawsze w sondażach jest przewartościowany (wystarczy wspomnieć sld-AWS, PIS-PO poprzednie wybory czy  Kaczyński-Tusk prezydenckie.). Media staraja sie stworzyć owczy pęd do glosowanai na "właściwe" partie czy osoby...Mechanizm jest prosty im dalej od wyborów tym wyzsze poparcie włściwej partii, im blizej wyborów tym bardziej zbliżony wynik...Dziwi tylko ze te ciągłe sondażowe pomylki nie skłaniają do refleksji mediów czy też wyborców których większosc ciagle im zawierza.....Mediom pewnie to pasuje że promowane nachalnie ugrupowanie rośnie w sondazach....Ale ja mam nadzieje że wkońcu ktoś uporządkuje te pracownie sondazowe bo sądząc po wynikach pracują tam sami nieudacznicy lub klakierzy, tak czy siak osoby nie nadajace sie..... 

zuberegg
O mnie zuberegg

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka